Siirry tekstisisältöön ›
SV FI

> Tammelassa ollaan tyytyväisiä Päikkyyn: Automaatio vapauttaa johdon työaikaa pedagogiseen johtamiseen

Asiakkaitamme » > Tammelassa ollaan tyytyväisiä Päikkyyn: Automaatio vapauttaa johdon työaikaa pedagogiseen johtamiseen

Tammelan kunnassa otettiin huhtikuussa 2024 käyttöön Abilitan Päikky-järjestelmä. Automaatioiden ansiosta varhaiskasvatuksen hakuprosessit, työvuorosuunnittelu ja viestintä sujuvat aiempaa vaivattomammin.

 

Pitkälti automatisoitu Päikky-järjestelmä on tuonut helpotusta Tammelan varhaiskasvatuksen hallintoon ja päiväkoteihin. Tammelan kunnan kasvatuspäällikkö Paula Laakso kertoo Päikyn nousseen kilpailutuksessa parhaaksi vaihtoehdoksi.

 

- Halusimme asiakasjärjestelmän, joka kokoaa yhteen kaikki varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen tiedot, toimii kaikissa toimipaikoissa ja on helppokäyttöinen. Tavoitteena oli, että järjestelmä palvelee sujuvasti niin työntekijöitä, vanhempia kuin hallintoakin. Olemme olleet todella tyytyväisiä Päikky-järjestelmään, ja toivomamme hyödyt on ehdottomasti saavutettu, Laakso kuvailee.

 

Kaikki tarvittava löytyy yhdestä paikasta

Paula Laakson mukaan Päikky on käytössä sekä varhaiskasvatuksessa että esiopetuksessa.

 

Päikyssä huoltajat voivat tehdä hakemuksia, jotka hallinto käsittelee suoraan järjestelmässä. Lisäksi se mahdollistaa viestintäkyselyt, lasten varhaiskasvatussuunnitelmat sekä henkilöstön työvuorosuunnittelun.

 

- ­Päikystä löytyy kaikki tarvittava. Hakuprosessien lisäksi se sisältää myös raportointi- ja tilastotietoja. On erittäin tärkeää, että voin seurata reaaliajassa varhaiskasvatuksessa olevien lasten määrää sekä työvuorossa olevaa henkilökuntaa, Laakso painottaa.

 

Järjestelmän helppokäyttöisyys ja sujuvuus miellyttää

 

Hallinnossa työskentelevä Laakso kertoo Päikyn nopeuttaneen työtä merkittävästi.

 

- Järjestelmä on tehnyt työstä sujuvampaa, sillä sen avulla voin seurata helposti kaikkia varhaiskasvatushaun vaiheita sekä asiakaspäätösten tekemistä, Laakso toteaa.

 

Automatisoitu järjestelmä vapauttaa johdolle enemmän työaikaa muihin tärkeisiin tehtäviin, kuten pedagogiseen johtamiseen. Järjestelmä on palvellut hyvin, sillä se sisältää sekä automatisoituja toimintoja että ominaisuuksia, jotka hoitavat osan tehtävistä itsenäisesti. Tämä tekee työskentelystä huomattavasti sujuvampaa.

 

- Minusta on hienoa, että Abilita kehittää Päikky-järjestelmää jatkuvasti. Asiakastuki on nopeaa, ja kehitysehdotuksiin reagoidaan aina nopeasti, Laakso sanoo.

 

Laakson mukaan myös huoltajilta saatu palaute on ollut koko vuoden ajan positiivista. Huoltajat kehuvat järjestelmää toimivaksi ja helppokäyttöiseksi.

 

 

Päikky arjen tehostajana

 

Tammitarhan päiväkodin johtaja Emmi Sundqvistin mukaan Päikky on helpottanut myös hänen työtään huomattavasti.

 

Siirtyminen Päikky-hallintoon, työvuorosuunnitteluun ja mobiilikäyttöön samanaikaisesti oli suuri muutos. Abilitalta saatu erinomainen perehdytys ja jatkuva tuki ovat kuitenkin helpottaneet käyttöönottoa merkittävästi.

 

- Työ on helpottunut lapsiryhmissä erityisesti mobiilikäytön ansiosta, kun huoltajat voivat syöttää hoitoajat suoraan järjestelmään. Myös viestintä huoltajien kanssa on helpottunut, Sundqvist kertoo.

 

Päikky on helpottanut päivystysaikojen ja työvuorojen suunnittelua. Myös muista yksiköistä tulevien työntekijöiden työvuorosuunnittelu sujuu helposti.

 

- Päiväkodissa on kätevää, että työntekijöiden työajat ja lasten hoitoajat näkyvät samassa järjestelmässä. Aiemmin työvuorot suunniteltiin Excelillä, mutta nyt ne tehdään sähköisesti, mikä on paljon vaivattomampaa. Lisäksi palkkasiirrot toimivat automatisoinnin ansiosta nopeasti ja sujuvasti, hän summaa.

 

 

Jos upotus ei näy, voit katsoa videon täältä.

Asiakaspalvelu

Mainostoimisto Semio | Webio julkaisujärjestelmä